Tuesday, June 09, 2009

NZ

I am still inspired by the landscapes of New Zealand. I like the colours, the light and all the shades of green and blue.
From my trip I brought I dried fern leave, wich will be my inspiration for some quilts. Because it is not easy to take a lot of materials with me in the caravan, I decided to make a kind of booklet, with in it techniques for making the leaves. I prepared my printing, discharging etc on forehand, so I could do some handstitching while we were on our trip. I like to do some free handembroidery. I adds some interesting areas in your work. A new quilt is now under progress.


Ik ben nog steeds onder de indruk en wordt geinspireerd door het landschap in Nieuw-Zeeland. Ik houd van de verschillende gradaties in de kleuren groen en blauw, en het heldere licht. In Nieuw-Zeeland droogde ik een varenblad ( een van de vele soorten) en wil dit gebruiken als inspiratiebron voor een paar quilts. Omdat het niet zo gemakkelijk is om veel materiaal mee te nemen in de caravan, besloot ik om een soort boekje te maken, van verschillende technieken. Van te voren had ik al het print, stempel, bleekwerk etc gedaan, zodat ik in de caravan handmatig kon quilten en borduren. Ik vind het fijn om vrij borduurwerk in mjn quilts toe te passen. Daardoor ontstaan interessante details.
Nieuwe quilts staan op de rails.





No comments: