Wednesday, November 14, 2007

Bijna klaar

It is a long time ago that I wrote something in my blog. I suddenly had to finish my quilt for the exhibition in Veendendaal in december between all the mess in house. My DH cleaned his desk so that I had some space to work. My room was full with washing machine, dryer, and all the other stuff that came from the bathroom upstairs.
Now it is almost ready. There are some little things to do but I can use my new workspace and my workroom. What a relief.

My new quilt is based on a saying of Wole Soyinka. I found the saying in large letters on a wall in the African museum in Berg en Dal.
I knew nothing about this person, so I browsed on internet and found that he is a writer from Nigeria, who won the Nobelprice for literature in 1986. The library in Oss had several books of him and I lent some to know more of his writings.
The first book : De vertolkers, is rather difficult to read so I am curious about the next one.

In a couple of hours I will leave for a Masterclass in Art Quilting, which will take place in Biezenmortel, near Tilburg.
We are there with 26 women, all Art quilters who were on one of the 5 courses of Quilten Speciaal. The leaders are Jette Clover and Linda Colsh. It feels like an interesting vacation.


Het is een tijdje stil geweest op mijn Blog. De verbouwing en de deadline voor het afmaken van mijn quilt zijn daar debet aan. De quilt en bijbehorende schrijfsels moesten voor 1 november af zijn en dus had ik een probleem. Ik kon niet in mijn werkkamer die was volgebouwd met wasmachine, droger, strijkplank en al de andere spullen die uit de badkamer boven kwamen. Ik kon ook nergens bij zonder alles weer van plaats te verwisselen. Mijn DH heeft toen zijn buraux leeg geruimd, zodat ik daar kon werken. Terwijl de bouwvakkers overal in huis bezig waren, zat ik lekker met de deur dicht boven te werken aan de quilt voor de tenroonstelling in Veenendaal die vanaf half december start.
Nu is alles bijna klaar en hoe mijn verf/werk/badkamer is opgeknapt zie je op de foto. Een dakvenster voor daglicht, heerlijk. Nieuwe vloertegels, de douche eruit en een ruime wastafel erin, zodat ik water bij de hand heb, en de wc verplaatst naar een hoek. Ik ben er heel erg blij mee.

Mijn nieuwe quilt is gebaseerd op een spreuk van Wole Soyinka. De spreuk vond ik in grote letters op een muur in het Afrikamuseum in Berg en Dal. Ik had nog nooit van hem gehoord en vorige week ben ik gaan surfen op internet. Ik vond vanalles. Hij is een schrijver uit Nigeria die in 1986 de Nobelprijs voor literatuur heeft gewonnen. In de bibliotheek in Oss hebben ze een aantal boeken van hem, waarvan ik er een paar gehaald. Nu ben ik het boek De Vertolkers aan het lezen, maar ik vind het behoorlijk pittig.

Over een paar uurtjes vertrek ik naar Biezenmortel voor een Masterclass Art Quilten onder leiding van Jette Clover en Linda Colsh. We zijn met 26 vrouwen die allemaal aan een van de 5 cursussen Quilten Speciaal hebben deelgenomen. Het voelt alsof ik op een spannende vakantiereis ga.

No comments: