Friday, October 19, 2007

Texui in Veenwouden




Yesterday I flyed of from all the dust in house and I went to Veenwouden to visit the exhibition of the Texui group. It was a long journey. I left home at half past nine and arrived in the museum at half past one. The Museum is a very old, very nice Stinsehouse and the exhibition was in one room of the tower and in a large room at the backside of the museum.
Work from the group Texui was showed, and there was a lot to see. Theme was labyrint and I bought a booklet with 16 large postcards in a booklet. See photo 2. When you have time it is well worth to visit this exhibition. It lasts till the end of next week. See also www.schierstins.nl or www.texui.nl


Gisteren ben ik het stoffige gebeuren thuis ontvlucht en ik ben naar de tentoonstelling van de groep Texui gegaan in Veenwouden. Het was een lange reis, ik ging om half tien thuis de deur uit en ik kwam om half twee bij het museum aan. Het museum is wel gemakkelijk per trein te bereiken.
Het museum is een heel oud z.g. Stinsehuis met toren. De expositie vond plaats in een kelderkamer van de toren en in een grote zaal aan de achterkant van het gebouw.
Er was heel veel te zien. Het thema was Labyrint en iedereen had dat op zijn eigen manier uitgewerkt.
Ze hadden een mooie presentatie op kaarten in een groot formaat dat samengevat is in een boekje. Ik kocht er natuurlijk een, zie foto 2.
Als je nog tijd hebt, dan is het de moeite waard om de tentoonstelling te bezoeken. Dat kan nog tot eind volgende week. ZIe de websites van het museum en van Texui:
www.schierstins.nl en www.texui.nl

No comments: