Friday, October 05, 2007

New trials, nieuwe probeersels

This week I spent more time behind my sewingmachine. The goal to make a quilt for an exhibition in december doesn't work very well. Instead I decided to do someting with some pieces with transfer dye an A4 format. The brown and blue example is a little quilt whereI tried some techniques on. The other photo is a detail of the progressing quilt. I think I work better when I have a vague idea instead off a real plan. It is more freedom to work so.

This week we got a new heatingsystem and next week the work on the bathrooms and toilet will begin. I hope it is not to messy and I hope also I have some time do work in my room or perhaps to rearrange my books or so.







Deze week heb ik wat meer tijd achter de naaimachine doorgebracht. Het doel: een quilt maken voor een tentoonstelling in december lukt niet erg. Inplaats daarvan besloot ik om te gaan werken met een paar transferprintjes in A 4 formaat.
Op de eerste foto staat een proefquiltje waarop ik eerst de technieken uitprobeer die ik wil gebruiken. De tweede foto is een detail van de quilt die ik aan het maken ben.
Ik merk dat ik het fijner vind als ik niet volgend een vastomlijnd plan werk. Dat geeft meer vrijheid. Door van tevoren te willen weten wat ik ga doen blokkeert me.

Afgelopen week is een nieuwe verwamingsketel geplaatst en a.s. maandag begint de renovatie van de badkamers en het toilet. Ik hoop dat het niet al te rommelig is en ik ben benieuwd of ik tijd en ruimte heb om wat in mijn kamer te werken of bv mijn boeken opnieuw te ordenen.

No comments: