Tuesday, January 31, 2012



These are some pieces, hanging and standing in the Kantfabriek.

The blue/red one has as subject all the little materials, most with round forms I found in the hall where some lace machines are still working on lace. Im inspired by the round forms and I did a lot of machinequilting also with round forms.


The second subject is a lace book. I have an old book named "Souvenir de ma Jeunesse". The museum had the same book in a vitrine. In earlier times girls had to make these samples with different kinds of sewing work, lace work embroidery etc. My inpiration was this book, and in my new book I used some very old materials from my youth. Nice to have a place for all thes things that were stored in drawers.




Dit zijn enkele stukken die in de Kantfabriek hangen en liggen. Het eerste is een rood/blauwe quilt, waarvoor ik als onderwerp in de Kantfabriek heb gekozen voor al die kleine materialen die in de Kantfabriek aanwezig zijn om machines te onderhouden. Opvallend is dat er zoveel ronde vormen zijn. Ik raakte daardoor geinspireerd en de quilt is behoorlijk dicht gequilt ook met allerlei ronde vormen.




Het tweede object is een kantboek. Ik heb een oud boek "Souvenir de ma Jeunesse", waarin werk te zien is dat meisjes vroeger maakten om de vrouwelijke taken op zich te kunnen nemen in het huishouden, zoals naaien, kant verwerken, boruren van monogrammen etc. Het museum had hetzelfde boek in een vitrine liggen.

In mijn boek heb ik verschillende, soms heel oude materialen gebruikt die ik in de loop van de jaren zelf heb gemaakt of verzameld. Leuk om alles, wat in laden lag, te kunnen verwerken.









































No comments: