Sunday, July 27, 2014

It was a long long time ago I wrote on this blog. Many things happened. My old computer did not do what it has to do. Now I have a new laptop and I am able to work with windows 8.
My health became worse. Different metastases in one lung and liver. A lot of investigations and scans. 2 lung punctures and one liver puncture, All very painfull en expecially the liver was terrible. Tuesday there will be the three next investigations and a PET scan to look what can be done at the cancer in the lung.
I try to keep as well as possible by training my body and do the things I like to do. One of the nice things was the exhibition in the north-east of the province of Groningen. With my textilegroup StiQS we had a whole church in Uithuizermeeden  to exhibit our works. We had as theme "Coloriet". The quilt with the footsteps was my exibitionpiece.I had more works in the church, f.e. the blue one, with flowers and the Koru of New Zealand, and the little work with the zebra. The zebra is the mascot of the NET cancer, so I see often pictures of this animal. In Sout Africa I saw a lot of them, nice strong animals. I like them. In a next blog I will tell you of another quilt I made.
We were inbetween also on a vacation in Greece, to see the culture of this country. I will post a few photo's in a next mail.


Het is lang geleden dat ik op dit blog schreef en er is veel gebeurd. Mijn oude computer deed niet meer wat ik wilde. Nu heb ik een laptop met windows 8 waar ik intussen aardig mee overweg kan.
Mijn gezondheid werd slechter. Verschillende uitzaaiingen in een long en de lever. Veel onderzoeken en scans, twee longpuncties en een leverpunctie. Allemaal behoorlijk pijnlijk en vooral de leverpunctie vond ik een ramp. Dinsdag zijn de volgende onderzoeken en een PET scan om te onderzoeken wat er aan de kanker in de long gedaan kan worden.
Intussen probeer ik een zo goed mogelijke conditie te houden en doe ik de dingen die ik leuk vind.
Een van de leuke dingen was de tentoonstelling met mijn textielgroep StiQS in het noord-oosten van Groningen. In Uithuizermeeden hadden wij de Mariakerk tot onze beschikking. Als thema hadden we Coloriet. Mijn werk daarover was de quilt met de voetstappen. Ik had meer werken hangen, onder andere de blauwe, waarop ik bloemen en de Koru uit Nieuw-Zeeland had verwerkt. En het kleine werk met de zebra. De zebra is de mascotte van de NET kankergroep, dus ik kom er nogal eens wat plaatjes van tegen. In Zu
id-Afrika hebben ik er veel gezien, mooie sterke dieren. In een volgend blog zal ik wat vertellen over een andere quilt die ik in de tentoonstelling had hangen.
Tussendoor hebben we een cultuurreis naar Griekenland gemaakt, dat stond nog op mijn verlanglijstje. Heel veel gezien en veel indrukken opgedaan. Daar zal ik ook nog wat foto's van op mijn blog plaatsen.

No comments: