Sunday, July 27, 2014

Fresco's zoveel als ik wil. Prachtig

Overal Iconen, in alle maten, vormen en afbeeldingen
 

Weer een mooie freco.

Een mimosasoort. Had ik nog nooit gezien.

Een hele mooie nieuwe brug over de golf van Korinthe naar de Peloponessus

De Meteorakloosters. Spectaculair.

En een hele oude brug. de kamelenbrug.

En natuurlijk blauwe baaien met mooie dorpjes en steden

De bloem van het Griekse kappertje. Ik kon er geen genoeg van krijgen.

De opgravingen van Olpympia. Mooi die zuilenrijen.

En hier zijn ze omgevallen als een rijtje dominostenen.

Mooi reliëfs. Lijkt me prachtig om te rubben, maar in de musea zal dat niet lukken.

In elk museum zag je wel een aantal van deze vrouwenfiguurtjes.

Het theater van Epidaurus met een prachtige akoestiek

Akropolis in Athene in de steigers. Hier zijn ze nooit klaar met restaureren en onderhouden.

Mooie figuren, daar wisten ze in de oudheid ook wel raad mee.
 
 
Wow, what a beautiful things in Greece. Icons, fresco's, excavations, old theathers, nice flowers, new and old bridges. Luckily we have at this time our digital camera's to make pictures, so much as we like. Sometimes I would that I had taken my crayons and a piece of fabric to make rubbings. But I have my memories. See what I can do with it.

Wow, wat een geweldige dingen in Griekenland. Iconen, freco's, opgravingen, oud theaters, mooie bloemen, nieuwe en heel oude bruggen.
Gelukkig hebben we tegenwoordig digitale camera's, zodat we zoveel foto's kunnen maken als we willen. Soms vond ik het wel jammer dat ik mijn krijtjes en een stukje stof niet meegenomen had om een aantal rubbings te maken. Gelukkig heb ik mijn herinneringen. Kijken wat ik ermee kan.

No comments: