Thursday, May 07, 2015

I promissed last year to tell something about a quilt I made and was exhibited in Uithuizermeeden, during the Quiltfestival Groningen.
Women, who  are near to me and who are supporting me during my illness where asked to make a little piece af fabric and put something personal on it.
Not everyone has a textile passion, so I sent 3 little pieces of fabric of different colours and some embroidery yarn.
All the women wanted  to participate in the project and I made a quilt of it.
In the middle are two commas, for me the sign of you and me.
The dark prints, dots and half rings, are done with the material of my syringe, the injections I have every three weeks.
A row of Pearls in the ring of half rounds symbolize the women who are as Pearls for me. Further screenprinted roses, my favourite flower.
The background color of the self painted fabric is green,  the colour of hope.
I am very happy with this piece of collaboration.

Vorig jaar beloofde ik iets te vertellen over de quilt die ik maakte en die werd tentoongesteld tijdens het Quiltfestival Groningen in de kerk van Uithuizermeeden.
Vrouwen, die dicht bij me staan en die me helpen tijdens mijn ziekte, heb ik gevraagd om een klein stukje stof te versieren met iets van henzelf. Niet iedereen heeft een textielachtergrond, dus heb ik 3 lapjes gekleurde stof en wat draadjes borduurgaren meegestuurd.
Iedereen wilde meedoen aan het project en ik maakte er een quilt van.
In het midden staan twee komma's, voor mij het teken van jij en ik.
De donkere printjes, stippen en boogjes, zijn gemaakt met het materiaal van de injectiespuiten die ik iedere 3 weken krijg. In de boogjes van de ring zijn parels genaaid en zij symboliseren dat de vrouwen als parels voor me zijn.
Verder heb ik zeefdrukken van rozen erop gezet omdat rozen mijn favoriete bloemen zijn.
De achtergrond, zelf geverfde stof, is groen, de kleur van de hoop.
Ik ben heel erg blij met dit werkstuk.

No comments: