Tuesday, May 13, 2008






























































Last Sunday I went for a visit of a Quilters Exhibition to Nazareth in Belgium. Annelies Ghijselen organised an exhition from quilts of herself and of her groups and she had some famous guests: Linda Colsh, Jette Clover, Sandra Meech and Rita Trefois. Annelies herself is also a talented quilter. It was an inspiring exhibition. I cannot show you some pictures, because I did not ask for permission at the owners of the quilts.
While the weather is so nice the last week, I go nearly everyday for a cycle tour. On one of this tours a came across the "Vorstengraf", a place with grave hills from some 4000 years ago. The community of Oss made a monument for it. It is not far from my home, and I went there often by car, but I never payed the monument a visit. It was interesting and good enough for new inspiration..

Afgelopen zondag ben ik naar Nazareth in Belgie geweest voor een bezoek aan een Quilttentoonstelling georganiseerd door Annelies Ghijselen. Er was werk te zien van haarzelf en haar cursisten. Bovendien waren een paar beroemde gasten uitgenodigd: Linda Colsh, Jette Clover, Sandra Meech en Rito Trefois. Annelies is zelf ook een begenadigd quilter. Het was een inspirerende tentoonstelling. Ik kan helaas geen foto's laten zien omdat ik geen toestemming heb gevraagd aan de eigenaren van de quilts.
Omdat het weer de afgelopen week zo mooi was, ben ik bijna iedere dag een stuk gaan fietsen. Tijdens een van deze tochten kwam ik langs het "Vorstengraf, een plek waar 4000 jaar geleden al grafheuvels waren. De gemeente Oss heeft er nu een monument opgericht. Het is niet ver van ons huis, en ik ben er ook al vaak langs gekomen met de auto, maar ik had het nog niet eerder van dichtbij bekeken. Het was interressant en weer goed voor de inspiratie.

No comments: