Thursday, March 17, 2011

I love roses. They are my favourate flowers. Their colours, the placement of the petals and sometimes thier smell is fabulous. In the last time I got different bouquets of flowers, almost with roses in it.
Another favourite are anemones, also the favourite flower of Winston Churchill. In his garden he always let grow anemones.
My friend Berthy, a painter, drew very nice anemones on a large roll of paper.

In the last workshop from Els van Baarle we screenprinted with thickened Procion dye. I did that before, but Els had a lot of some tricks to make nice screens.

I allready got my fifth chemotherapiy. Before there was an inquiry for the MRSA bacterium. In the hospital, and especially ont the department where I get my treatment, there are some patients and nurses with this bacterium so nurses where covered with extra caps, aprons, gloves etc to protect patients and themselves. In a few days I will know if I am clean.
I am not so very sick from chemo, but tired and most of the time queasiness, but I have pills for the latter, so I can handle it.

Ik houd van rozen. Zij zijn mijn favoriete bloemen. Hun kleuren, hoe de bladeren geplaatst zijn en soms hun geur is geweldig. De laatste tijd krijg ik vaker boeketten bloemen, altijd met rozen erin.
Een andere favoriet zijn anemonen, Ook Wonston Churchill was er gek op. Hij had altijd anemonen in zijn tuin staan.
Mijn vriendin Berthy, een schilderes, tekende hele mooie anemonen op een grote rol papier.



In de laatste workshop met Els van Baarle deden we zeefdruk met verdikte Procionverf. Dat had ik al eens eerder gedaan, maar Els had weer een aantal nieuwe truuks, die ik nog niet kende.


Ik heb alweer mijn 5e chemotherapie gehad. Van tevoren was er een onderzoek naar de MRSA bacterie. Die is in het ziekenhuis op de afdeling waar ik behandeld wordt geconstateerd. Enkele patienten en verpleegkundigen zijn besmet. Zij waren extra gekleed in schorten, mondkapjes, handschoenen en haarmutsjes om de patienten en zichzelf te beschermen. Over een paar dagen krijg ik te horen of ik clean ben.
Ik ben niet zo erg ziek van de chemo, alleen erg moe en meestal misselijk. Voor het laatste heb ik pilletjes, dus ik kan het wel handelen.




No comments: