Thursday, March 03, 2011


Last Sunday we went to the Afrika Museum in Berg en Dal. A nice, modern museum with a beautiful collection en a good collection of books. This time I didn't buy a book, but instead I bought some beads. In the museum shop there are also other good items to buy.
Some years ago I found inspiration for my quilt : "Het is niet wat het lijkt" by a text from african writer Wole Soyinka, wich is very large on display on a wall in the museum. Wole Soyinka did win the nobelprice for literature in 1986. Now I found a Postcard with the text on it, and I had to buy it for my collection. Outside are some african villages. In summertime there is a lot to do here, but sunday it was very bad weather, so I have to go back to visit the outdoor exhibition.
Afgelopen zondag zijn we naar het Afrikamuseum in Berg en Dal geweest. Een leuk, modern museum met een goede collectie Afrikaanse kunst en een goede collectie boeken.
Deze keer heb ik geen boek gekocht, maar kralen. In de museumwinkel hebben ze een ook veel andere leuke hebbedingen.
Enkele jaren geleden vond ik in dit museum de inspiratie voor mijn quilt "Het is niet wat het Lijkt" naar een spreuk van Wole Soyinka een Afrikaanse schrijver, die in 1986 de nobelprijs voor de literatuur ontving. De tekst staat heel groot op een muur in het museum. Nu hadden ze ook een ansichtskaart met de voor mij bekende tekst erop, dus die moest ik wel hebben voor mijn collectie.
Buiten hebben ze nog hele dorpen nagebouwd, maar het weer was erg slecht weer en bovendien was ook niets in bedrijf. Vanaf 1 april is buiten ook weer van alles te beleven, dus ga ik binnenkort weer een keer terug.



No comments: