Monday, August 20, 2007

Birmingham, Festival of Quilts



Yes, I am back again from Birmingham. Very nice days I had, with a lot of friends, en a lot of people from everywhere I know very well.

It is very nice to see peoples I met in the past, and made acquantance with in the period I did the Public Relations for the Dutch Quiltersguild.

I was also fun to sleep with three other girls in one bedroom ( The green room in The White House) and go out to eat with four other friends and have a meal together.

But we went for the quilts and for shopping.

There were lot of quilts, I don't know how much, but I think about 1000 pieces. Al kinds of quilting was gathered there. And of course a lot of shops, to give out your money. The husband of my friend heard a nice call at the market in Birmingham:"Come on honey, spent your husbands money". I had a lot to do today, so I did not have time to unpack my case with all my treasurs. Tomorrow morning I will have to go with my husband to hospital and afterwards is time for me. I will show you pictures afterwards of some treasures I bought. In the pictures you
see my daughter Jacqueline, at her back and her friend Irma, an overview of the exhibition an one of the nicest shops for me, Stef Francis, and an overview from our drink together before we went for dinner.


Ja, ja, ik ben weer terug uit Birmingham. Ik heb hele leuke dagen gehad met veel vrienden en een heel aantel mensen van overal die ik ken. Het is leuke om bekenden tegen te komen die ik maar soms ontmoet en waarvan ik er een aantal ken uit de periode dat ik de PR deed voor het Quiltersgilde. Het was ook erg leuk om met vier meisjes samen op een kamer te slapen, de groene kamer in het Witte Huis, en uit te gaan eten met nog vier andere vrienden erbij. Maar natuurlijk gingen we voor de quilts en voor de leuke winkeltjes. Er waren heel veel quilts, ik schat zeker zo'n duizend en heel veel leuke standjes om je geld uit geven. De echtgenoot van een vriendin hoorde op de markt een koopman roepen: "Come on honey, spent your husbands money" (Kom op liefje, geef je echtgenoots geld uit). Vandaag had ik veel te doen, dus ik heb nog geen tijd gehad om mijn koffer uit te pakken. Morgen ga ik met Jac eerst even naar het ziekenhuis en dan is de dag voor mij. Ik zal foto's maken van mijn verzamelde schatten en er een paar op mijn blog zetten.

Op de foto's zie je een mijn dochter Jacqueline( op de rug) en haar vriendin Irma, een overzicht van de tentoonstelling, een van mijn favoriete winkeltjes Stef Frances, en het nuttigen van het aperitiefje voor ons etentje.

No comments: